Pora na garść informacji.

Jak żyć aktywnie, gdy nie mamy czasu na sport

Kategoria: aktywność fizyczna

Czy wykonując codzienne obowiązki możemy jednocześnie pracować nad własną kondycją? Przedstawiamy rozwiązania dla osób, którym chroniczny brak czasu uniemożliwia wieczorne bieganie lub regularne uczestnictwo w zajęciach na siłowni.

Zamiast windy – schody

Nikt nie oczekuje od Ciebie, że gdy wracasz do domu w sobotnie popołudnie, dzierżąc w dłoniach paczki pełne zakupów na cały tydzień, będziesz wnosiła je po schodach w imię pracy nad swoim ciałem. Nie bądźmy masochistami! Jednak kiedy wracasz z pracy, po ośmiu godzinach spędzonych przy biurku, zdecydowanie powinnaś wybrać schody zamiast windy.

Zamiast auta i tramwaju – rower i spacer

Jeśli odległość między Twoim miejscem zamieszkania a pracą jest spora, spróbuj wysiadać z autobusu przystanek wcześniej i ostatni odcinek do firmy (lub do domu) pokonywać piechotą. Jeżeli natomiast możesz pozwolić sobie na jazdę rowerem, zamień na ten jednoślad swoje auto lub tramwaj – chociaż raz w tygodniu!

Zamiast oglądania telewizji – aktywne zabawy z dziećmi

Ile godzin dziennie Twoje dzieciaki spędzają przed telewizorem? Pewnie zbyt wiele! Zamiast wpatrywania się w ekran proponujemy aktywne zabawy na świeżym powietrzu. Rolki, rower, gra w badmintona lub siatkówkę – to początek bardzo długiej listy pomysłów na spędzanie wolnego czasu w sposób, który nie tylko pozytywnie wpłynie na Twoją kondycję, ale i zacieśni więzi z potomstwem.

Zamiast siedzenia – jazda na rowerze stacjonarnym

Rowerek stacjonarny to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którym brakuje czasu na aktywność fizyczną. Możesz oglądać telewizję, czytać książkę, przyglądać gazetę i jednocześnie pedałować, a tym samym – spalać zbędne kalorie. Kiedy nabierzesz już wprawy okaże się, że na rowerze możesz wykonywać mnóstwo codziennych obowiązków, a także relaksować się i odpoczywać. Spróbuj!

Zamiast przesiadywania w knajpach – aktywne zabawy

Jeśli do tej pory wspólny czas z przyjaciółmi spędzaliście głównie przy barowym stoliku – natychmiast to zmieńcie. Umówcie się na kręgle, spróbujcie swoich sił na ściance wspinaczkowej, wybierzcie się na krótką wycieczkę rowerową lub pograjcie w siatkówkę. Tego typu aktywności to świetna okazja do wspólnego spędzania czasu, a przy okazji – mnóstwo zabawy, radości i śmiechu.

Jak widać, pomysłów na pracę nad własnym ciałem nawet wówczas, gdy brak nam czasu – jest mnóstwo. Wystarczy odrobina kreatywności i samozaparcia, by do swojego codziennego życia wprowadzić więcej ruchu. Opłaci się to nie tylko Tobie, ale i Twoim bliskim – propozycje wspólnych zabaw z pewnością przypadną im do gustu.