Pora na garść informacji.

Układamy plan treningowy na nowy rok

Kategoria: aktywność fizyczna

Jeśli wśród Twoich noworocznych postanowień znalazła się dbałość o formę, czas przejść do rozpisania planu treningowego. Jak to zrobić, gdzie szukać porad, co wziąć pod uwagę podczas układania strategii? Sprawdź!

Poskrom ambicję i określ cel

Będąc zapracowaną mamą, która ledwo ma czas dla własnych dzieci, trudno będzie Ci wygospodarować chwile na treningi odbywające się kilka razy w tygodniu. Postanowienie, aby w miesiąc zrzucić 15 kilogramów również nie brzmi zbyt realistycznie. Postaraj się określić cel w taki sposób, by był możliwy do zrealizowania, a jednocześnie nie obciążał Cię w takim stopniu, że trudno Ci będzie sprostać codziennym zadaniom. Dostosuj cel treningów do własnego trybu życia, pracy, zobowiązań rodzinnych i towarzyskich. Nie rezygnuj całkowicie z ulubionych form spędzania wolnego czasu, by pójść na trening. Takie założenie sprawi jedynie, że szybko porzucisz ćwiczenia, a Twój plan legnie w gruzach. Podejdź do zadania ambitnie, ale z głową. Nie podejmuj się realizacji celów, które już na początku skazane są na niepowodzenie.

Dokładnie zaplanuj treningi

Nie rozpisuj planu treningowego naprędce, na kolanie. Daj sobie czas, by dokładnie przemyśleć i zaplanować, w jaki sposób chcesz ćwiczyć i co dzięki temu chcesz osiągnąć. Spójrz w kalendarz – które dni masz wolne od obowiązków, a kiedy nie uda Ci się odwiedzić siłowni? Ile czasu zajmie Ci dotarcie na miejsce i powrót do domu po zakończonym treningu? Tego typu kwestie stają się niezwykle istotne w kontekście ćwiczeń odbywających się kilka razy w tygodniu.

Jeśli masz problem z ułożeniem planu treningowego, warto udać się do specjalisty. Pomoże Ci wybrać odpowiednie ćwiczenia, ustali ich częstotliwość i wskaże, na co jeszcze zwrócić uwagę.

Skonsultuj się ze specjalistą

Nawet jeśli wydaje Ci się, że posiadasz dostateczną wiedzę, aby samodzielnie stworzyć plan treningowy, zawsze warto skonsultować go ze specjalistą. Trenerzy, którzy zawodowo zajmują się kształtowaniem sylwetek klientów podpowiedzą Ci, jakie partie ciała warto ćwiczyć na początku, a które później, ile razy w tygodniu pojawiać się na siłowni, czy postawić na trening cardio, czy ćwiczenia aerobowe oraz jak je ze sobą przeplatać. Możesz także skorzystać z gotowych planów treningowych zawartych w specjalnych atlasach lub z porad, jakie osoby ćwiczące zamieszczają w Internecie. Pamiętaj, że praca nad własnym ciałem wymaga dużej wiedzy i umiejętności.

Pamiętaj o diecie i zdrowym trybie życia

Ścisłe trzymanie się wcześniej ustalonego planu treningowego na niewiele się zda, jeśli będziesz palił papierosy, objadał się wieczorami oraz spożywał alkohol w sporych ilościach. Nie pozwól, by złe nawyki zniweczyły Twoje wysiłki na siłowni. Ciężko pracuj nad kondycją zarówno podczas treningów, jak i w codziennym życiu. Zdrowo się odżywiaj, pij dużo wody, zadbaj o regularność posiłków, nie jedz na krótko przed snem. Zamiast korzystać z windy, przejdź się do mieszkania po schodach, nie podjeżdżaj jednego przystanku tramwajem – przespaceruj się. Tylko całościowe działania sprawią, że będziesz czuć się i wyglądać lepiej.