Pora na garść informacji.

Superfoods – bohaterowie na talerzu

Kategoria: zdrowe odżywianie

Superfoods to żywność pozwalająca zapobiegać wielu poważnym chorobom, jak cukrzyca czy nowotwory. Produkty spożywcze zaliczanego do tego typu pokarmów są niezwykle bogate w cenne dla naszego organizmu witaminy, minerały i składniki odżywcze.

Owoce goji

Jagody goji pozytywnie wpływają na pracę serca, ciśnienie krwi, poziom cukru oraz cholesterolu. Zawarte w nich składniki odżywcze powodują także lepszą pracę wątroby i płuc. Przy systematycznym zażywaniu owoców goji obserwuje się ogólną poprawę stanu organizmu, zwiększenie odporności na infekcje, a także liczne korzyści dla stanu skóry, włosów i paznokci. Co sprawia, że są one zaliczane do super żywności? Przede wszystkim wysoka zawartość białka, kwasów omega-6, a także licznych witamin z grupy B oraz witamin C i E. Duże znaczenie zdrowotne mają również składniki mineralne, jak żelazo, wapń, cynk, fosfor – a chińskie jagody zawierają ich spore ilości.

Czosnek

Lista prozdrowotnych właściwości czosnku jest bardzo długa. Warto zacząć od faktu, iż wspomaga walkę z infekcjami – dlatego zaleca się jego spożywanie w czasie obniżonej odporności organizmu. Ochroni nas przed grypą czy przeziębieniem. Działanie przeciwzakrzepowe czosnku zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru mózgu i zawału serca. Broni organizm przed miażdżycą, jednocześnie spowalniając zmiany miażdżycowe, które już wystąpiły. Wspomaga prace układu trawiennego, zmniejsza ryzyko wystąpienia wzdęć. Usprawnia krążenie krwi, co pozwala uniknąć wystąpieniu żylaków. Warto wspomnieć również o dobroczynnym działaniu czosnku na skórę. Jedząc jego jeden ząbek dziennie zauważymy większą elastyczność skóry, spowolnienie procesów starzenia, a tym samym – promienny i zdrowy wygląd. Czosnek to bogactwo minerałów (wapnia i potasu), witamin, ( B, C czy A), aminokwasów, a także mikroelementów: chromu i kobaltu.

Superfoods to prawdziwi superbohaterowie na naszym talerzu! Należą do nich produkty bogate w wartości odżywcze, mające pozytywny wpływ na nasz organizm.

Jabłka

Jedząc jabłka, oczyszczamy organizm. Pozbywamy się wówczas szkodliwych substancji toksycznych i metali ciężkich, które wdychamy wraz z zanieczyszczonym powietrzem. Pozytywny wpływ jabłek na nasze zdrowie odczują głównie nasze jelita – ich flora bakteryjna dzięki tym owocom zostanie odpowiednio uregulowana. Zyska ponadto nasze serce – będzie pracowało bez zastrzeżeń, dzięki czemu nie będziemy musieli obawiać się zawału. Nasz układ nerwowy, wątroba czy układ mięśniowy również wiele zawdzięczają regularnemu spożywaniu jabłek. Dlaczego jabłka zaliczane są do super żywności? To dzięki zawartym w nich składnikom: witaminie C, cennym solom mineralnym, potasowi oraz żelazu.

Soczewica

Bardzo chętnie wykorzystywana w diecie wegetariańskiej soczewica to pokarm bogaty w białko, obniżający ciśnienie krwi dzięki wysokiej zawartości potasu oraz zalecany kobietom w ciąży ze względu na sporą ilość kwasu foliowego, niezbędnego dla prawidłowego rozwoju płodu. Wykazano właściwości antynowotworowe tegoż warzywa strączkowego, a także jego pozytywny wpływ na stan skóry. Polecamy jej regularne spożywanie nie tylko wegetarianom!