Pora na garść informacji.

Nie tylko fitness – nietypowe zajęcia sportowe

Kategoria: aktywność fizyczna

Znudził Ci się standardowy fitness i poszukujesz alternatywnych form wysiłku fizycznego? Sprawdź, jakie mamy dla Ciebie propozycje.

Jumping fitness – fitness na trampolinie

Trampolina ze specjalnym uchwytem to podstawa, na której wykonujemy ćwiczenia fizyczne, wyskakując w powietrze na niewielką wysokość. Jak ćwiczymy? Biegamy w miejscu, skaczemy, wykorzystujemy elementy aerobiku oraz innych sportów. Zajęcia są bardzo intensywne, spalamy mnóstwo kalorii, a przy tym świetnie się bawimy. W pracę angażujemy wiele partii mięśniowych, dzięki czemu spalanie tkanki tłuszczowej odbywa się dużo szybciej niż w przypadku standardowych ćwiczeń fitness. Poprawiamy kondycję, koordynację, kształtujemy sylwetkę i wzmacniamy mięśnie. Odprężamy się, odstresowujemy, dodajemy sobie energii i poprawiamy samopoczucie. Coraz więcej siłowni i akademii fitnessu oferuje tę właśnie formę zajęć – nie jest ona w Polsce jeszcze bardzo znana, jednak jej popularność, a co za tym idzie – dostępność – wciąż rośnie. Jeśli więc poszukujemy nietypowych zajęć sportowych, warto rozważyć zapisanie się na zajęcia z jumping fitnessu.

Jeśli masz dość wykonywania żmudnych, powtarzalnych ćwiczeń pomyśl o nowej formie aktywności. Może warto wybrać się na air fitness albo spróbować tabaty?

Tabata

Ten tajemniczo brzmiący termin oznacza bardzo intensywny, a jednocześnie bardzo krótki, bo tylko czterominutowy trening. Najlepsi potrafią wykonać jedno ćwiczenie w serii nawet piętnastu powtórzeń w czasie dwudziestu sekund. Sednem tabaty jest maksymalny wysiłek. Jeśli po kilku minutach treningu nie czujemy ogromnego zmęczenia, oznacza to, że nie wykonaliśmy ćwiczeń prawidłowo i moglibyśmy dać z siebie jeszcze więcej. Jak należy ćwiczyć? Przede wszystkim szybko i intensywnie. Nie oszczędzamy się, nie odpoczywamy i nie zwalniamy tempa, kiedy poczujemy, że jest nam ciężko. Tylko taką postawą możemy osiągnąć zamierzone efekty. Wśród ćwiczeń, które wykorzystywane są w tabacie, znajdziemy pompki, szybki bieg w miejscu, elementy fitnessu, treningu aerobowego, przysiady lub skoki na skakance. Wykonując jeden trening, możemy wybrać do ośmiu różnych ćwiczeń. Możemy też wykorzystać dodatkowe obciążniki – hantelki bądź obciążniki na stopy, jednak wówczas musimy liczyć się z mniejszą ilością powtórzeń danego ćwiczenia niż w przypadku braku obciążenia. W Internecie znajdziemy sporo filmików instruktażowych, umożliwiających samodzielne wykonywanie ćwiczeń tabaty w domu. Warto spróbować!

Air joga

Joga wykonywana w powietrzu, bo tym właśnie jest air joga, wymaga specjalnego hamaku zamontowanego na suficie. Dlatego tego typu zajęcia odbywają się zazwyczaj w specjalnie przystosowanych salach, wyposażonych w takie właśnie wiszące chusty. Huśtawka umożliwia osiąganie różnorakich pozycji – siedzących, leżących, a także skierowanych głową do podłoża. Ćwiczenia odbywają się w ruchu i wymagają sporej sprawności fizycznej i pewnego poziomu zaawansowania. Air joga przeznaczona jest dla wszystkich, którzy chcą pozbyć się bólów kręgosłupa, wzmocnić mięśnie, odciążyć stawy czy popracować nad równowagą. Na pewno nie będzie łatwo, ale za to efektywnie!