Pora na garść informacji.

Kulinarna wyprawa na dorsza…

Kategoria: zdrowe odżywianie

Pozycja obowiązkowa w jadłospisie, każdego kto dba o zdrowie i dobre samopoczucie, a także ceni sobie subtelne i wyrafinowane smaki.

Mięso dorsza jest niezwykle delikatne, a cała tajemnica jego smaku tkwi w odpowiednim doprawieniu. Przygotowanie ryby zaczynamy od skropienia cytryną, która podkręci jej smak i doda subtelnego aromatu. Można też dodatkowo natrzeć ją solą i zostawić na pół godziny. Odrobina pieprzu lub chilli doda jej wyrazistości, a także zadziała rozgrzewająco. Idealnymi dodatkami będzie także suszona lub świeża bazylia, zielona pietruszka i koperek, które nadadzą świeżości, lekkości i wzbogacą jej smak o śródziemnomorską nutę. Szczególnie, jeśli podamy rybę w towarzystwie świeżych warzyw i delikatnych, jogurtowych sosów.

Dorsz świetnie smakuje smażony, grillowany, pieczony i gotowany, zarówno w sposób tradycyjny, jak i na parze. Podać możemy go również w formie tatara, potrawki, zapiekanki lub przygotować z niego zupę. Decydując się na przyrządzenie dorsza w piekarniku warto zawinąć go w folię aluminiową, dzięki czemu stanie się bardziej soczysty i aromatyczny. Natomiast mąkę i bułkę z tradycyjnej panierki zastąpić można kaszą kuskus, sezamem, płatkami owsianymi czy nawet startym parmezanem. Pamiętajmy też, że sięgając po mrożone filety należy rybę dokładnie odsączyć, najlepiej zostawiając ją na noc, a następnie osuszyć papierowym ręcznikiem.