Pora na garść informacji.

Jesienne przesilenie – sposoby na jesienny spadek formy

Kategoria: porada, zdrowe odżywianie

Idzie jesień – a wraz z nią gorsze samopoczucie, spadek formy, a wreszcie przeziębienie. Czy ta pora roku musi równać się z leżeniem pod kocem, pociąganiem nosem i kiepskim nastrojem? Oczywiście, że nie! Z jesiennym przesileniem można sobie skutecznie poradzić.

Koktajle dodające energii

Mimo że jesienną porą nie zawsze łatwo o świeże warzywa i owoce, to jednak dostępne produkty pozwalają na tworzenie pysznych i wartościowych koktajli. Jabłko, pęk boćwiny oraz pietruszki, a także sok z cytryny zmiksuj z ulubionym sokiem, na przykład pomarańczowym lub truskawkowym. Taka mieszanka bogata jest w witaminy C, K, A, błonnik i biotynę. Po szklance koktajlu z boćwiny i jabłka poczujesz niesamowity przypływ energii – gwarantujemy! Inny, równie dobry pomysł na smoothie to mix szpinaku, banana, soku z cytryny i soku wieloowocowego – gigantyczna dawka żelaza, beta-karotenu, luteiny, magnezu czy witaminy E sprawi, że zrzucisz z siebie kocyk, wyskoczysz z kapci i zaczniesz działać!

Spróbuj owsianki z sezonowymi owocami – jabłka, gruszki i orzechy gwarantują energię na cały dzień!

Pomysły na potrawy pełne witamin

Koktajle nie mogą być jednak podstawą diety – wartościowe śniadanie i obiad są równie ważne, co podwieczorek w postaci napoju. Na pyszne jesienne śniadanie proponujemy na przykład owsiankę z sezonowymi owocami – jabłkami, gruszkami, nasionami granatu oraz garścią orzechów. Możesz dodać ponadto suszonych śliwek bądź rodzynek. Wszystkie te składniki dostarczą Ci ogromnej dawki witamin, a tym samym – dobrego samopoczucia i sił witalnych – tak, by pokonać jesienne przesilenie. A co na obiad? Zupa dyniowa! Dynia – czyli podstawa owego dania to źródło beta karotenu, potasu, wapnia, witaminy B czy fosforu. Jeśli do zupy dodasz marchewkę, cebulkę, pietruszkę i imbiru – Twój obiad stanie się jeszcze zdrowszy.

Aktywność na świeżym powietrzu

Chociaż jesienna pogoda bywa kapryśna, to w żadnym wypadku nie powinniśmy unikać spędzania czasu na świeżym powietrzu. Dotlenianie się jest równie ważne jak dieta – nasze samopoczucie z pewnością stanie się lepsze, jeśli regularnie będziemy chodzić na długie spacery, jeździć rowerem czy biegać. Zaproś przyjaciół czy rodzinę do wspólnej aktywności. W ciepłe dni możecie pograć w gry zespołowe – koszykówkę lub piłkę nożną. To ogromna frajda, a zarazem świetny trening dla Twojego ciała. Jeśli jesteś rodzicem – pozbieraj z dzieciakami kasztany, by móc później zrobić z nich ludziki. Bawcie się liśćmi, które spadły z drzew, skaczcie w kaloszach po kałużach – nie trać szans na cudowną zabawę tylko dlatego, że chcesz uniknąć prania.

Relaks w domowym zaciszu

Aktywne spędzanie czasu to dla wielu osób najlepsza forma odpoczynku. Niektórzy jednak potrzebują spokoju i wyciszenia, by ukoić zmysły. Ciepła kąpiel wśród zapachu olejków eterycznych, przy towarzyszeniu relaksacyjnej muzyki sprawi, że rozluźnisz się i odpoczniesz. Długie gorące kąpiele nie są dla skóry zbyt zdrowe, jednak raz na jakiś czas możemy sobie na nie pozwolić. Wieczór z gorącą herbatą i dobrą książką, komedia romantyczna w parze z kieliszkiem grzanego wina, gry planszowe z przyjaciółmi – to tylko kilka pomysłów na relaks i podreperowanie formy, nadszarpniętej jesiennym przesileniem.