Pora na garść informacji.

Jak połączyć ćwiczenia w domu i opiekę nad maluchem?

Kategoria: aktywność fizyczna

Jesteś pełnoetatową mamą niemowlaka? Chciałabyś poćwiczyć w domu, jednak trudno wygospodarować Ci chwile tylko dla siebie? To nic! Zaangażuj malucha w aktywność fizyczną! Przedstawiamy zestaw kilku ćwiczeń dla mamy i dziecka.

Przysiady

Chwyć dziecko za klatkę piersiową pod jego pachami. Maluch powinien być odwrócony do Ciebie pleckami. Wyciągnij ręce na wysokość własnych ramion. W takiej pozycji wykonuj półprzysiady – tak, byś swoimi łokciami dotykała kolan. Pamiętaj o rytmicznych wdechach i wydechach – właściwe oddychanie jest podczas ćwiczeń niezwykle istotne!

Uginanie i skręty rąk

Stań w rozkroku i tak jak w poprzednim ćwiczeniu chwyć dziecko pod pachami, za klatkę piersiową. Uginając ręce do własnej klatki piersiowej przyciągaj malca do siebie, a następnie prostuj ręce – jednak nie do końca – unikniesz w ten sposób tak zwanych „przeprostów”. Ćwiczenie to w wersji klasycznej wykonuje się z ciężarkami – w wersji dla mam zastępujemy ciężarki niemowlęciem. Możesz także – trzymając dziecko na wprost siebie, twarzą w twarz, przyciągać i odciągać je od własnego ciała, dając mu na przykład buziaki. Stojąc nadal w tej samej pozycji i trzymając malca w ten sam sposób – na wysokości własnej klatki piersiowej, twarzą do siebie – wykonuj skręty. Nie zmieniając położenia nóg ani bioder, obróć się w prawo – następnie wróć do pozycji wyjściowej. Obróć się w lewo i analogicznie powróć do pozycji prostej, wyjściowej.

Brzuszki

Usiądź na podłodze ze zgiętymi kolanami. Posadź maleństwo na własnym brzuchu tak, by plecami opierało się o Twoje uda – niech jego nóżki zwisają luźno przy Twoich biodrach. Wyciągnij ręce wzdłuż ciała, na wysokość, na której siedzi Twoje dziecko – zapobiegniesz w ten sposób przechylaniu się maleństwa na boki. By było Ci łatwiej, zablokuj stopy – włóż je na przykład pod ramę łóżka bądź niską ławę. Wykonuj brzuszki z pozycji siedzącej do półleżącej.

Pompki i wyrzuty nóg

Połóż dziecko na pleckach na macie lub kocu. Ustaw się nad nim w klasycznej pozycji do pompek tak, abyś była zwrócona twarzą do twarzy własnego maleństwa. Wykonuj pompki, pamiętając, by lekko unieść miednicę – nie powinna być ona wklęśnięta! W tej samej pozycji możesz także ćwiczyć wyrzuty nóg – skupiając się na pracy nogi, unoś energicznie raz prawą, raz lewą nogę, opierając się jednocześnie na drugiej nodze. W tym ćwiczeniu zwróć szczególną uwagę na prostą linię kręgosłupa – nie powinnaś pracować grzbietem!

Nie zapominaj, że ćwiczenia mają być jednocześnie zabawą dla Twojego maleństwa – uśmiechaj się do niego, rób zabawne miny, rozmawiaj z nim – jeśli zaczyna się nudzić – wdróż do ćwiczeń jego ulubioną zabawkę.

Wykonuj tyle powtórzeń każdego ćwiczenia, ile jesteś w stanie.

Nie obciążaj się zbytnio, nie forsuj własnego ciała. Po serii wspólnych ćwiczeń zarówno Ty, jak i Twoje dziecko będziecie bardzo zadowoleni!