Pora na garść informacji.

5 smakowitych pomysłów na tofu

Kategoria: zdrowe odżywianie

Odpowiednio przyrządzone tofu smakuje wyśmienicie i dostarcza naszemu organizmowi sporo witamin. Przedstawiamy pomysły na dania z serka sojowego.

Zapiekanka z tofu

Cukinię, cebulę, paprykę, ziemniaki, marchew i bakłażana kroimy w kostkę lub paseczki. Warzywa smażymy na patelni mniej więcej dwadzieścia minut, po czym dodajemy tofu, a następnie doprawiamy do smaku solą, pieprzem, papryką (słodką lub ostrą), czosnkiem i ziołami. Przekładamy do naczynia żaroodpornego, dokładnie mieszamy i wkładamy na pół godziny do piekarnika nagrzanego do 180 stopni Celsjusza. Podajemy z jogurtem naturalnym bądź sosem koperkowym. Smacznego!

Jajecznica z tofu

Tofu idealnie komponuje się z jajkami, cebulą i czosnkiem. Wystarczy, że do tradycyjnie przyrządzonej jajecznicy z cebulką dodamy suszone pomidory, pieczarki, szynkę i – oczywiście – tofu, a ze zwykłego dania wyczarujemy niezwykle aromatyczną, smaczną i zdrową potrawę.

Naleśniki z tofu

Ser sojowy to świetny dodatek do potraw na słodko. Proponujemy więc Czytelnikom wypróbowanie przepisu na razowe naleśniki z tofu i truskawkami. Zachęcamy, aby nieco zmodyfikować klasyczny przepis na naleśniki na mleku i mące pszennej. Używamy więc mąki razowej, siemienia lnianego, mleka migdałowego bądź ryżowego. Składniki dodajemy w takich proporcjach, by ciasto na naleśniki było lejące i niezbyt gęste. Im cieńsze naleśniki, tym smaczniejsze! Smażymy je na maśle – nabiorą przepysznego, maślanego aromatu. Do nadzienia potrzebujemy truskawek, tofu, banana i mleka, opcjonalnie odrobiny soku z cytryny, by wydobyć kwasowość truskawek. Składniki rozdrabniamy blenderem. Masę nakładamy na naleśniki, zawijamy, dekorujemy listkami mięty lub polewamy ulubionym sosem owocowym. Odrobina bitej śmietany będzie znakomitym dodatkiem!

Makaron ryżowy z warzywami i tofu

A teraz pora na znakomity azjatycki obiad! By go przyrządzić, potrzebujemy na początek ugotowanego makaronu ryżowego oraz zielonej fasolki – również ugotowanej. Na patelni z odrobiną oleju prażymy orzechy ziemne, starty na drobnych oczkach imbir oraz czosnek. Po kilku minutach smażenia dodajemy tofu oraz cebulę pokrojoną w niewielką kosteczkę. Pozostawiamy na rozgrzanej patelni na około pięć minut, od czasu do czasu mieszając. Po upływie tego czasu dosypujemy wcześniej ugotowany makaron wraz z grzybami, całość zalewamy kilkoma łyżkami sosu sojowego, oleju sezamowego, przyprawiamy cytryną, papryką chili oraz cukrem. Na koniec dokładnie mieszamy i… gotowe!

Spaghetti bolognese z tofu

Wielu wielbicieli spaghetti po bolońsku rezygnuje ze spożywania tej potrawy po przejściu na dietę wegetariańską. Zupełnie niepotrzebnie! Mięso mielone można bowiem z powodzeniem zastąpić serem sojowym. Makaron razowy gotujemy zgodnie z instrukcją. Do pomidorów wymieszanych z odrobiną koncentratu pomidorowego dodajmy ulubione przyprawy: bazylię, oregano, tymianek, czosnek, sól i pieprz. Podsmażamy na patelni, dodajemy kostkę tofu i dusimy około dziesięciu minut. Tak przyrządzony sos mieszamy z makaronem, dekorujemy świeżymi listkami bazylii i zajadamy się ze smakiem!