Pora na garść informacji.

5 pomysłów na owsiankę

Kategoria: zdrowe odżywianie

Owsianka nie musi być brejowatą masą, której każda łyżeczka to katorga dla podniebienia. Przedstawiamy pomysły na zdrowe, szybkie, a przede wszystkim przepyszne owsianki! Tego typu śniadanie da Ci energię na cały dzień!

Z mlekiem kokosowym

By przygotować owsiankę w wydaniu egzotycznym, zalej płatki owsiane wrzątkiem i odstaw na noc. Rano dodaj do nich pokrojone w kostkę owoce: banana, pomarańcze, mandarynki, odrobinę grejpfruta czy ananasa. Do takiego zestawienia idealnie pasować będą wiórki kokosowe. Całość polej mlekiem kokosowym. Wybierz taką konsystencję, jaka Ci odpowiada – im więcej mleka, tym rzadsza owsianka.

Zapiekanka z owsianki

Ugotowaną w tradycyjny sposób (na mleku) owsiankę można zapiec w naczyniu żaroodpornym. Wystarczy do ostudzonej potrawy dodać roztrzepane surowe żółtko i dokładnie wymieszać. Tego typu zapiekanka świetnie będzie smakować z dodatkami jabłek lub innych owoców sezonowych. Zmieszaj je z powstałą masą, następnie przełóż do naczynia żaroodpornego i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni Celsjusza. Piecz około 15 minut, aż zapiekanka zarumieni się na wierzchu. Kiedy potrawa będzie już gotowa, wyłóż ją na talerz i udekoruj orzechami, płatkami migdałowymi bądź ulubioną konfiturą. Palce lizać!

Kawowa przyjemność

Do przygotowania owsianki kawowej, prócz – naturalnie – płatków owsianych, potrzebować będziesz: 3-5 łyżek zaparzonej kawy (najlepiej rozpuszczalnej), kubek mleka sojowego, rodzynek i banana. Płatki gotujemy na kawie wymieszanej z mlekiem sojowym. Gdy już zmiękną, dodajemy banana, rodzynki, opcjonalnie orzechy lub migdały. Owsiankę podajemy w wysokiej przezroczystej szklance i dekorujemy kilkoma owocami suszonej żurawiny, świeżymi borówkami lub innymi owocami leśnymi.

Tarta owsiana

Owsiankę możemy jeść również w postaci tarty! Proponujemy niewielkiej objętości foremki do tartaletek napełnić masą przygotowaną z kilku różnorodnych składników, których połączenie daje niesamowity efekt smakowy. Należą do nich oczywiście płatki owsiane (ok. 250 g), śmietana (1/4 szklanki), masło (100 g), syrop klonowy oraz pasta sezamowa. Do masy dodajemy rodzynki bądź jagody goji, pestki słonecznika, orzechy i migdały. Doprawiamy odrobiną soku z cytryny, solą oraz cynamonem. Środek tarty powinien być wklęsły. Po 10 minutach spędzonych w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, wyłóżmy spód tarty plastrami jabłek. Masę owsiankową z jabłkami pieczemy kolejne 10 minut, po czym wyjmujemy i pozostawiamy do ostygnięcia. Jabłka możemy skropić łyżeczką soku z cytryny i przyozdobić świeżymi listkami mięty. Smacznego!

Owsianka warzywna

Kto powiedział, że owsianka najlepiej smakuje na słodko? Na pewno ktoś, kto nie próbował jeszcze owsianki przygotowanej z gotowaną marchewką, suszonymi pomidorami, świeżą bazylią, suszonymi ziołami prowansalskimi oraz cebulką i papryką. Wszystkie składniki, prócz marchewki i płatków owsianych, podsmażamy na odrobinie oliwy. Do garnka wsypujemy płatki owsiane, marchewkę, pozostałe warzywa i przyprawy, a następnie wszystko to zalewamy wodą. Dusimy do zmięknięcia płatków i uzyskania zamierzonej konsystencji. Brzmi pysznie, a jeszcze lepiej smakuje!